Instrumente de debit (cecuri, bilete la ordin, cambii)
Pentru a încasa la termenul stabilit și a diminua riscul de nerecuperare a creanțelor, companiile pot investi cu titlu executoriu acest instrument de debit. Încasările sunt la vedere sau la o scadență programată și stabilită prin instrumente de plată precum cecuri, bilete la ordin sau cambii.
Avantaje pentru companie
Nevoi de business
Instrumentele de debit, cum ar fi cecurile, biletele la ordin și cambii, oferă posibilitatea de încasare la vedere sau la scadență, facilitând astfel procesul de colectare a sumelor datorate.
Cu toate că folosirea acestor instrumente poate părea, uneori, un procedeu complex, avantajele aduse depășesc cu mult eforturile investite. În primul rând, ele asigură o mai buna planificare financiară și susținerea fluxului de trezorerie, asigurând că plățile sunt realizate la timp. Acest aspect este vital pentru a păstra buna funcționare a unei afaceri și pentru a menține relații solide cu partenerii și furnizorii.
Totodată, utilizarea instrumentelor de debit, precum cecurile, biletele la ordin și cambii, poate contribui semnificativ la evitarea întârzierilor de plată sau a neînțelegerilor cu privire la termenii de încasare. Această claritate și predictibilitate se traduc într-o comunicare mai bună și în reducerea riscului de litigii sau pierderi financiare.
Totul despre instrumentele de debit:
Decontarea de instrumente de debit (cecuri, bilete la ordin, cambii) este inițiată în aceeași zi dacă acestea sunt prezentate în agenția Raiffeisen Bank până la ora 13:00.
Imediat ce trimiteți biletele la ordin către agenția Raiffeisen Bank, banca va iniția decontarea la termen, prin preluarea responsabilității respectării scadenței.
Plătitorii care nu dispun de fondurile necesare onorarii instrumentelor de debit sunt notificați prin SMS sau apel telefonic în vederea alimentării conturilor cu sumele necesare.
Disponibilul pentru efectuarea plății poate fi accesat la nivelul unui Grup de conturi predefinit, eliminând astfel necesitatea transferului între conturile din acel grup.
Compania are un avantaj de timp și costuri diminuate, prin reprocesarea automată a tuturor plăților, conform instrucțiunilor trimise.
Tipizatele de instrumente de debit pot fi comandate prin Call-Center sau prin aplicațiile de internet banking.
Documente utile
Accesează pagina Documente utile pentru a vizualiza Borderou centralizator instrumente de debit
Cum puteți achiziționa serviciul?
Simplu și eficient
La Raiffeisen Bank, beneficiați de un Responsabil de relație dedicat companiei pe care o reprezentați, care vă va pune la dispoziție o ofertă personalizată.
Motive în plus ca să alegeți Raiffeisen Bank
Verificări exacte și garantate
Puteți revizui oricând istoricul tranzacțional al partenerilor dumneavoastră în Centrala Incidentelor de Plăți (CIP). Efectuați aceste consultări cu ajutorul aplicației de internet banking, Raiffeisen Online.
Produse și soluții personalizate
Banca poate asigura păstrarea biletelor la ordin și vă garantează plata la data scadenței.
Transparență și monitorizare
Banca pune la dispoziție un raport pentru monitorizarea instrumentelor de debit în decontare, informație importantă atât pentru beneficiarul sumelor, cât și pentru plătitor.
Întrebări frecvente
Instrumentul de debit trebuie prezentat în agenție în vederea încasării acestuia. Încasarea are loc în aceeași zi pentru circuit intrabancar și în 2 zile pentru circuit interbancar.
Instrumentele de debit se completează cu majuscule. Literele mici sunt acceptate doar în câmpul "suma în litere". În plus, se folosește un pix/stilou de culoare neagră sau albastră, fără depășirea casetelor marcate pe instrumentul de debit.
Girul transmite proprietatea titlului, poate fi făcut în folosul trăgătorului sau al oricărui alt obligat și trebuie să fie necondiționat. Cel parțial este nul. Girul trebuie să conțină elementele: semnătură girantului, numele giratarului, data girării. Posesorul legitim al titlului este ultimul dintr-o serie neîntreruptă a girurilor.
Avalul va putea fi dat fie de către un terț, fie de către un semnatar al instrumentului de debit, altul decât plătitorul. Avalul trebuie să fie necondiționat.
CIP este o bază de date în care sunt înregistrate incidentele de plăți din ultimii 7 ani.