Skip to main content

Despre Phishing

Vă asigurăm că Raiffeisen Bank are pregătit un set de măsuri rapide pentru blocarea tentativelor de fraudă online, intervenind prompt pentru limitarea efectelor și dezactivarea cât mai rapidă a acestora.


Ce este phishing-ul?

Phishing-ul este o fraudare a informațiilor bancare. De obicei, acest tip de atac apare că un mesaj online care pretinde să fie de la banca și care va solicită să accesați un link sau un atașament. În felul acesta, sunt capturate informațiile dumneavoastră bancare (parolă de acces, număr de card etc.). În cazul în care primiți astfel de mesaje, cel mai bine este să le ștergeți direct, mai ales dacă au link-uri sau atașamente.


Raiffeisen Bank nu trimite niciodată, pe e-mail sau SMS, mesaje de verificare sau de alertare conțînând formulare, programe atașate sau redirecționări către site-uri care să solicite date sau informații personale. Aceste tipuri de mesaje vin de la adrese de e-mail false sau inexistente, cu scopul de a fură informații confidențiale sau în scop de fraudă. Liste cu adrese de e-mail circulă pe Internet și sunt schimbate între hackeri, fără că aceștia să știe cu ce banca lucrează dețînătorii acelor adrese de e-mail. Prin trimiterea mai multor mesaje frauduloase în numele unei bănci, aceștia speră să găsească clienți ai băncii respective.

Informații utile

Păstrați cu mare atenție parolă pe care ați ales-o. Ea este similară codului PIN folosit în cazul tranzacțiilor ATM.

Această parolă va fi cerută ori de câte ori doriți să cumpărați bunuri/servicii de pe site-urile afișând logo-ul.

 Compuneți parola respectând indicațiile care vi se vor da. Nu folosiți codul PIN al cardului pentru a compune această parolă.

În momentul tranzacțiilor de pe astfel de site-uri trebuie să va asigurați că pagină de autentificare a tranzacției va conține: logo-ul VerifiedByVisa, logo-ul Raiffeisen Bank și mesajul de întâmpinare pe care l-ați ales la activare. Apariția acestor elemente este dovadă că plata este autentificată de banca, iar informațiile nu sunt dezvăluite niciunei alte părți. Nu trebuie să introduceți parolă sau numărul cardului dacă unul din aceste elemente lipsește.
Verificați suma de plata, inclusiv poziționarea separatorului zecimal.

Rețineți coordonatele comerciantului, atât numele propriu-zis, cât și adresa de internet, numerele de telefon, persoanele de contact.

Tipăriți o copie a confirmării tranzacției.

Este recomandabil să cumpărați de la comercianții cunoscuți, care au o reputație solidă, și să evitați cumpărăturile prin internet de pe site-urile care nu afișează logo-ul VerifiedByVisa (în funcție de tipul cardului pe care îl dețineți). Dacă magazinul virtual de unde doriți să cumpărați nu afișază sigla VerifiedByVisa, dar afișază sigla VISA, înseamnă că puteți face cumpărături cu cardul Visa, dar acestea nu vor fi securizate (nu veți fi autentificat pe baza parolei).
Nu răspundeți la e-mail-uri care va direcționează către website-uri care pot avea în adresa chiar denumirea băncii și în care vi se solicită, sub diverse motive (obținerea unor informații de ultima ora, oferirea unor facilități, reactivare user și parolă, etc), introducerea numărului de card, dată expirării acestuia, user sau parolă.

Asigurați-va că parolă nu este văzută de cei din jur, și, după încheierea tranzacției, nu uitați să dezactivați site-ul pe care l-ați utilizat.

În cazul în care suspectați pe cineva că a avut acces la parolă dumneavoastră, anunțați imediat banca.
Este de preferat să utilizați PC-uri pe care sunt instalate programe anti-virus.

​Ce să faceți dacă primiți un mesaj suspect

Cea mai sigură măsură de prevenire a unei posibile fraude este să nu dați curs recomandărilor dintr-un asemenea mesaj și să-l ștergeți.De asemenea, va rugăm să ne contactați urgent, la numerele de telefon: 4021 306 5555 și 4021 306 5556 (numere cu tarif normal, apelabile non-stop din orice rețea, din țară și din străinătate).Dacă sesizarea se face pe e-mail, va rugăm să ne trimiteți pe adresa online@raiffeisen.ro mesajul că atașament, pentru a se putea vedea și header-ul acestuia.

Dacă însă ați răspuns deja unui mesaj de tip phising, va recomandăm să ne contactați urgent.

Întrebări frecvente

Este un program care blochează traficul nedorit între calculatorul dumneavoastră și Internet.

Putem să-l considerăm un dispozitiv de filtrare și criptare care stă între calculatorul dumneavoastră și Internet. Dumneavoastră alegeți ce programe și aplicații se pot conecta la Internet. Puteți permite accesul programului autorizat Outlook Express, dar puteți restricționa accesul unui program suspect.

Odată instalat, acest program nu necesită prea multă atenție, iar majoritatea firewall-urilor sunt livrate cu un set de instrucțiuni de urmat “pas cu pas”.

Dacă nu vă protejați calculatorul, acesta este deschis hackerilor, un risc pe care nu vi-l puteți asumă. Mai mult, dacă va protejați calculatorul, puteți obține performanțe mai bune ale acestuia și o îmbunătățire a securității informațiilor. Utilizând un firewall, protejezi calculatorul și împotriva virușilor care nu sunt detectați cu programele anti-virus pe care le aveți instalate.

Ar trebui să verificați protecția calculatorului lunar, deși unele programe se actualizează automat.

În sprijinul dumneavoastră

Asistență non-stop

Vă stăm la dispoziție non-stop

Fraude online

Vă rugăm să ne transmiteți mesajele suspecte pe adresa online@raiffeisen.ro, după care să le ștergeți.