Informare despre anumite modificări CGB PF, valoarea anumitor comisioane și alte informații importante 2025
Începând cu data de 08.04.2025, vor intra în vigoare câteva modificări, cu privire la nivelul comisioanelor bancare și la unele clauze din Condițiile Generale Bancare pentru Persoane Fizice ("CGB - PF").
Aceste ajustări fac parte din angajamentul nostru de a investi constant în tehnologie, inovație și servicii de calitate pentru a îmbunătăți experiența ta bancară.
Ce se schimbă?
- Modificări și completări ale clauzelor din CGB-PF: am adus modificări în Condițiile Generale Bancare în vederea alinierii acestora cu noile prevederi legale și oferta actuală de produse și servicii a băncii.
Pe scurt, principalele modificări din CGB constau în:
- Cardurile se pot emite pe suport fizic și/sau virtual, conform ofertei de produse afișată pe site-ul băncii www.raiffeisen.ro. Cardurile virtuale pot fi înregistrate în portofele digitale și pot fi utilizate pentru tranzacții pe internet și la POS/ATM/MFM.
- Adaptarea clauzelor privind spălarea banilor, finanțarea terorismului, aplicarea Sancțiunilor Internaționale conform ultimelor modificări legislative intervenite în acest domeniu, precum și modalitatea prin care banca implementează cerințele legale în acest sens.
- Completarea capitolului 2 „2.1 Prevederi privind protecția datelor cu caracter personal” cu prevederi privind scopurile și temeiurile legale de prelucrare a datelor cu caracter personal:
Pentru parcurgerea fluxului de identificare la distanță utilizând mijloace video prin intermediul platformelor digitale care au integrată o astfel de etapă de verificare, prelucrarea datelor biometrice și verificarea biometrică prin utilizarea modelelor de învățare automată, avansată prin intermediul platformelor digitale care au integrată o astfel de etapă de verificare;
Pentru transmiterea datelor la SANB (serviciul de afișare a numelui beneficiarului), ce presupune afișarea automată a numelui și a inițialei prenumelui beneficiarului plății (în cazul persoanelor fizice), respectiv a denumirii trunchiate în cazul în care beneficiarul plății este o persoană juridică, în momentul introducerii de către plătitor a codului IBAN în aplicațiile bancare, prin intermediul cărora se realizează plățile electronice, în vederea prevenirii fraudelor și reducerii tranzacțiilor eronate generate de introducerea greșită a contului beneficiarului unei plăți;
Pentru transmiterea datelor către Centrala Riscurilor de Credit;
Pentru creșterea nivelului de digitizare și eficientizare sporită la nivelul băncii, prin reducerea eforturilor, inclusiv a eforturilor financiare, de a efectua manual procese similare, inclusiv prin crearea și implementarea unor modele analitice avansate prin intermediul unor modele de inteligență artificială cu risc scăzut, inclusiv prin intermediul unor modele de inteligență artificială, inclusiv prin învățare automată, avansată, inclusiv pentru antrenarea și dezvoltarea acestora.
- Clarificări privind încetarea contractelor specifice aferente produselor/serviciilor și aplicabilitatea CGB-PF în cazul încetării relației de afaceri dintre bancă și client la inițiativa oricăreia dintre părți.
- Modificarea termenului de transmitere a notificării în de caz reziliere a contractului, din 3 zile lucrătoare în 5 zile lucrătoare de la închiderea produsului/serviciului.
- Detalierea cazurilor în care clientul poate solicita revocarea unui ordin de plată și a situațiilor în care banca nu poate garanta revocarea cu succes a acestuia.
- Adăugarea unui nou canal de transmitere a notificărilor de către bancă, respectiv notificări de tip push în aplicația Smart Mobile.
- Menționarea datelor de contact ale ASF, autoritate competentă pentru soluționarea pe cale amiabilă a eventualelor dispute privind produsele și serviciile de investiții.
- Alte modificări și completări pentru claritatea textelor contractuale.
• Comisioane bancare: unele dintre comisioanele noastre vor fi ajustate pentru a reflecta mai bine realitatea pieței și pentru a continua să investim în servicii moderne și tehnologii avansate.
Începând cu data de 08.04.2025 taxele și comisioanele de mai jos vor avea următoarele valori:
Denumire comision | Valoare veche | Valoare noua |
---|---|---|
Taxa de administrare a Pachetului Zero Simplu | 10 lei/luna | 12 lei/luna |
Taxa de administrare a Pachetului Standard | 5 lei/luna | 3 lei/luna |
Comision tranzactii de tip Gambling | 2% | 1% + 10 lei |
Comision pentru retrageri numerar*
| 1,5% | 1,5% min. 10 lei |
*Comisioanele se aplică pentru cardurile și pentru retragerile de eliberare numerar ce nu sunt incluse în beneficiile pachetelor de cont curent. Modificările de costuri prevăzute de această notificare privesc taxele și comisioanele standard și nu afectează beneficiile de costuri incluse în pachetele de cont curent, beneficiile din campaniile promoționale sau alte beneficii oferite de bancă, acestea rămânând la nivelul agreat conform convențiilor contractuale specifice.
Începând cu data de 30.06.2025 se introduce următorul comision:
Denumire comision | Valoare comision |
Comision instituire poprire | 25 lei |
• Prelungirea valabilității funcționalității “Grație” a cardului de credit: Pentru contractele de card de credit, perioada de valabilitate a funcționalității "Grație" se prelungește până la data de 31.12.2025.
Notificarea prezentă este însoțită de 3 anexe. Iată ce veți găsi în fiecare dintre ele:
• În Anexa nr. 1 puteți găsi, redate în detaliu, toate clauzele contractuale din cuprinsul CONDIȚIILOR GENERALE DE DERULARE A OPERAȚIUNILOR BANCARE PENTRU PERSOANE FIZICE - "CGB PF", care au fost modificate sau completate.
• În Anexa nr. 2 puteți găsi, Formularul pentru informații oferite deponenților - Anexa nr. 2 la Legea nr. 311/2015 privind schemele de garantare a depozitelor și Fondul de Garantare a Depozitelor Bancare.
În conformitate cu prevederile acestui act normativ, disponibilitățile înregistrate în conturile tale de depozit sunt garantate în România de Fondul de Garantare a Depozitelor Bancare, conform prevederilor din formularul anterior amintit. Prin "depozit" se înțelege, conform legii, orice sold creditor, inclusiv dobânda datorată, rezultat din fonduri aflate într-un cont sau din situații tranzitorii derivând din operațiuni bancare curente, cum ar fi: depozitul la termen, contul curent, cont de economii etc. De asemenea, tot în Anexa nr. 2 este inclusă și lista depozitelor excluse de la garantare.
• În Anexa nr. 3 a acestei notificări puteți găsi clauza contractuală referitoare la funcționalitatea "Grație", din cuprinsul Contractului de Card de Credit, care a suferit modificări.
Dorim să vă informăm asupra faptului că, în calitatea de client al Băncii, în măsura în care nu sunteți de acord cu modificările menționate în cadrul acestei notificări și/sau în Anexele sale, aveți dreptul să denunțați în mod unilateral contractul specific produsului sau serviciului vizat (spre exemplu: contractul de cont curent, de card de debit, card de credit etc.), fără a suporta penalități și fără a fi necesară invocarea unui motiv. În cazul în care optați pentru denunțarea contractului aferent produsului/serviciului, puteți solicita acest lucru în orice agenție Raiffeisen Bank până la data de 07.04.2025.
În cazul în care, până la data menționată anterior, nu v-ați exprimat dezacordul cu privire la modificările descrise mai sus, acestea vor fi considerate acceptate de dumneavoastră în mod tacit, urmând ca relațiile contractuale cu Raiffeisen Bank să se deruleze în continuare, în condițiile reglementate expres în cuprinsul noii versiuni a CGB PF, precum și a documentației contractuale aferente serviciilor de plăți actualizate (astfel cum acestea au fost modificate și completate prin această notificare).
Modificările comunicate se vor aplica în aceleași condiții și contractelor încheiate cu Raiffeisen Bank de către titulari minori reprezentați/asistați de un reprezentant legal.
În cazul în care aveți calitatea de reprezentant legal al unui titular minor client al Băncii și utilizator al serviciilor de cont curent și al serviciilor atașate acestuia, în măsura în care nu sunteți de acord cu modificările notificate, aveți dreptul de a reprezenta/asista minorul în vederea denunțării în mod gratuit a contractelor aferente produselor/serviciilor respective până la data de 07.04.2025.
Dacă aveți întrebări referitoare la cele comunicate anterior, vă rugăm să ne contactați în modul cel mai convenabil pentru dumneavoastră: ne găsiți online pe www.raiffeisen.ro, în Call Center apelând unul din numerele dedicate, 0800 811 111 sau 021 4082 811 sau în agențiile Raiffeisen Bank.