Verifica suma totala de plata! Ai la dispozitie mai multe servicii:
• Raiffeisen Online
• Smart Mobile
• Raportul de activitate – trimis prin posta sau pe e-mail
Cum sa rambursezi
Poti plati prin depunere de numerar in oricare dintre agentiile Raiffeisen Bank din tara sau prin transfer bancar dintr-un cont curent deschis la Raiffeisen Bank sau alta banca din tara. Rambursarile trebuie efectuate in contul in Lei special al cardului de cumparaturi, mentionat in raportul de activitate la rubrica “In contul”.
Opteaza pentru debitare directa
Pentru a scapa de grija platii la o anumita data, poti opta gratuit pentru serviciul de debitare directa, prin care se poate efectua automat rambursarea lunara a sumei datorate pentru cardul de cumparaturi.
Pentru a opta pentru serviciul Debitare Directa trebuie sa ai deschis la Raiffeisen Bank un cont curent in Lei, din care sa se retraga automat, la scadenta, suma minima datorata. Cu alte cuvinte, vei da bancii dispozitii sa retraga automat suma minima de plata la data scadenta mentionata in raportul lunar de activitate. Vei evita, astfel, intarzieri la plata si drumuri la banca, daca esti ocupat sau plecat.
Cat sa rambursezi
Tu alegi cati bani rambursezi lunar! In functie de banii pe care ii ai, poti rambursa lunar orice suma, de la minim 5% din creditul utilizat conform raportului lunar de activitate. Este indicat totusi sa platesti intotdeauna ceva mai mult decat minimul de plata, mai ales in cazul in care ai utilizat deja mai mult de 80% din linia de credit, pentru a achita mai repede si pentru a te putea folosi din nou de cardul tau de cumparaturi.
Trebuie sa ai grija ca suma pe care o depui sa fie intotdeauna rotunjita in plus, nu in minus, deoarece chiar si o diferenta mica va face sa apari in sistem ca avand o plata neachitata integral.
Sumele de bani pe care le depui in plus vor creste suma disponibila existenta pe contul cardului tau de cumparaturi.
Care este suma lunara de plata
In raportul lunar de activitate, la rubrica “Suma minima de rambursat”, apare suma minima pe care trebuie sa o achiti. Lunar, banca iti expediaza raportul de activitate la adresa de domiciliu/corespondenta declarata de tine in “Cererea de emitere card de credit”. Ai insa la dispozitie si optiunea de a primi raportul de activitate exclusiv pe e-mail, la adresa declarata in relatie cu banca.
In cazul in care nu primesti raportul de activitate in termen de 10 zile calendaristice de la data emiterii lui, te rugam sa contactezi serviciul Raiffeisen Direct *2000, apelabil gratuit din reteaua TeleKom.
Tine cont de ziua de salariu (in setarea ciclului de tranzactionare)!
Poti alege data scadenta dupa cum iti este convenabil (de exemplu, dupa incasarea salariului), prin optarea pentru unul dintre ciclurile de tranzactionare puse la dispozitie de banca. Daca, in timp, data ta de salariu se modifica sau iti este mai convenabil sa achiti la o alta data, poti schimba oricand data de emitere a raportului printr-un apel la Raiffeisen Direct (numarul de telefon *2000, apelabil gratuit din reteaua Telekom), astfel incat sa te incadrezi in termenul limita de rambursare a sumelor cheltuite.
In ce cont platesti
In raportul lunar de activitate, la rubrica “In contul”, apare numarul contului cardului tau de cumparturi in care trebuie sa depui sumele pe care vrei sa le rambursezi. In acest cont poti efectua doar depuneri, toate sumele ajungand in disponibilul contului cardului tau de cumparaturi.
Pana la ce data trebuie efectuata plata
Ultima zi de plata, data scadenta, este inscrisa in raportul de activitate ( la “Data maxima de rambursare”) si reprezinta maximum a 26-a zi calendaristica de la emiterea raportului. Cel putin suma minima de plata trebuie achitata pana la data scadenta, in fiecare luna. Noteaza-ti in calendar sau pune un reminder in telefonul mobil cu data la care trebuie sa achiti aceasta suma luna de luna.
Data scadenta si suma minima de plata iti vor fi reamintite si de catre banca, printr-un SMS pe care ti-l va trimite lunar, inainte de data scadenta.
Ce se intampla daca nu rambursezi la timp
Daca nu reusesti sa depui cel putin suma minima de plata pana la data scadenta, banca iti va percepe penalizari, iar cardul de cumparaturi va fi blocat. Daca intarzierea platii persista, exista riscul ca banca sa iti blocheze definitiv cardul, fara a exista posibilitatea deblocarii ulterioare. De asemenea, risti ca datoriile tale sa fie raportate la Biroul de Credit, ceea ce aduce cu sine neplaceri la contractarea unui viitor credit. De aceea, este indicat sa eviti pe cat posibil aceasta situatie, pentru a te asigura ca te vei bucura si pe viitor de beneficiile cardului tau de cumparaturi.
Sfaturi de rambursare
Inainte de a face plata, este bine sa consulti raportul de activitate (extrasul de cont) din luna respectiva sau sa afli suma minima de plata prin Raiffeisen Online, Smart Mobile, Raiffeisen Direct sau in orice agentie Raiffeisen Bank. In cazul in care suma minima de plata este de forma XXX,YY, este bine fie sa achiti exact suma minima de plata, fie sa rotunjesti in plus, pentru a nu ramane cu un rest de plata de 0,YY Lei. Daca ai debitare directa, asigura-te ca la data scadenta ai banii necesari in contul curent.
Daca data scadenta nu este imediat dupa ziua ta de salariu, suna la Raiffeisen Direct (*2000, apelabil gratuit din reteaua Telekom) sau vino in orice unitate Raiffeisen Bank si putem schimba asta. In cazul in care ai un cont curent si rulezi bani prin Raiffeisen Bank, setarea debitarii directe cu suma minima de plata te scapa de griji.