Evită fraudele online!
Raiffeisen Bank a pregătit un set de măsuri rapide pentru blocarea tentativelor de fraudă online, intervenind prompt pentru limitarea efectelor și dezactivarea cât mai rapidă a acestora.
În sprijinul tău
Call center
Îți stăm la dispoziție non-stop la +4021 306 5555.
Despre fraudele online de tip phishing
Phishing-ul reprezintă o fraudare a informațiilor bancare. De obicei, acest tip de atac apare că un mesaj online care pretinde să fie de la banca și care-ți cere să dai click pe un link sau un atașament. În felul acesta sunt capturate informațiile tale bancare precum parolă de acces, număr de card etc. În cazul în care primești astfel de mesaje, cel mai bine este să le ștergi, mai ales dacă conțîn link-uri sau atașamente.
Raiffeisen Bank nu trimite niciodată, pe e-mail sau SMS, mesaje de verificare sau de alertare conținând formulare, programe atașate sau redirecționări către site-uri care să solicite date sau informații personale. Aceste tipuri de mesaje vin de la adrese de e-mail false sau inexistente, cu scopul de a fură informații confidențiale sau în scop de fraudă. Liste cu adrese de e-mail circulă pe Internet și sunt schimbate între hackeri, fără că aceștia să știe cu ce bancă lucrează deținătorii acelor adrese de e-mail. Prin trimiterea mai multor mesaje frauduloase în numele unei bănci, aceștia speră să găsească clienți ai băncii respective.
Recomandări
Iată câteva aspecte de baza privind utilizarea corectă și în siguranță a instrumentelor bancare de acces la conturi:
- îți recomandăm să nu răspunzi nici unei solicitări de a divulgă parolă, codul PIN, numărul de card
- noi nu vom colecta sau valida niciodată prin e-mail/ SMS informații confidențiale (parolă, număr întreg de card sau cod PIN)
- parola, codul PIN nu se divulgă sub nici un motiv. Acestea sunt destinate în mod exclusiv utilizatorilor pentru accesul în mod securizat la canalele electronice: bancomat, POS, internet banking - Raiffeisen Online, mobile banking - Raiffeisen Smart Mobile
- din motive de securitate, nu memora codul de utilizator prin facilități de tipul “Autocomplete” oferite de majoritatea programelor browser. De exemplu, pentru Internet Explorer, accesează în “Tools” / “Internet Options” / “Content”, click pe "Autocomplete" și lasă nemarcată opțiunea "Usernames and passwords on forms"configurează browser-ul tău în meniul “Tools”/ “Internet Options”/ “General”/ “Temporary Internet Files”/ “Settings”, rubrica "Automatically" fiind marcată implicit (default). Îți recomandăm să marchezi “Every visit to the page" sau "Everytime you start Internet Explorer", astfel încât browser-ul să caute afișarea paginii pe Internet și nu în memoria cache (cache memory)
- îți recomandăm să ai instalat un program de firewall. Acesta oprește virușii care îți atacă calculatorul și blochează accesul programelor neautorizare de pe Internet.
Cum procedezi, atunci când primești un mesaj suspect?
Cea mai sigură măsură de prevenire a unei posibile fraude este să nu dai curs recomandărilor din astfel de mesaje. Dacă însă ai răspuns deja unui mesaj de tip phishing, îți recomandăm să ne contactezi urgent.
Apelează numărul de telefon 004021 306 5555, număr cu tarif normal, apelabil non-stop din orice rețea, din țară și din străinătate, iar în cazul sesizărilor înaintate pe e-mail, te rugăm să utilizezi adresa de email: online@raiffeisen.ro. Nu uita să atașezi mesajul suspect, pentru a se putea vizualiza și header-ul acestuia.