Skip to main content
Carduri corporatii

Carduri business: Cum să le folosești în siguranță

Cardul a fost blocat în bancomat? ATM-ul nu îți oferă suma cerută? Ai pierdut cardul sau ți-a fost furat? Vrei să te asiguri că utilizezi cardul în siguranță maximă? Ți-am pregătit un set de sfaturi utile pentru situații speciale și care îți vor oferi siguranță atunci când foloseșți cardurile de business Raiffeisen Bank.

 

Cum să folosești cardul business fără griji

Pentru a folosi cardul tău cu tot ceea ce îți poate el oferi, precum și pentru a te asigura că datele tale personale și de acces sunt în siguranță, este important să urmezi câteva recomandări de utilizare:

1. Evita să ții cardul aproape de surse magnetice puternice sau în vecinătatea imediată a telefonului, deoarece acesta s-ar putea deteriora. 

2. Evită să ții cardul aproape de surse de căldură puternice sau la soare. Fiind din plastic, se poate deforma.

3.Nu pune cardul pe suportul magnetic aflat de obicei lângă casele de marcat din magazinele de îmbrăcăminte (utilizat pentru scoaterea alarmelor de îmbrăcăminte). 

4. În momentul în care plăteșți cu un card, urmărește modul în care este utilizat de angajat și cum este trecut doar prin dispozitivul POS aflat la vedere. Atunci când te afli la restaurant (în special când călătoreșți), este de preferat să menționezi că vei plăti cu cardul și să îl inmanezi pentru efectuarea plății doar atunci când este adus dispozitivul POS mobil. În cazul în care nu este disponibil, urmărește modul în care este utilizat cardul.

 5. În momentul în care ai primit cardul, asigura-te că primul lucru pe care îl faci este să îl semnezi pe spate, mai ales pentru situațiile în care călătoreșți cu frecvența mare. În cazul în care nu îl semnezi, asigura-te că ai asupra ta un act de identitate atunci când îl foloseșți.

6. În cazul în care doreșți rezervări la hotel sau închirieri de mașini, cardul este un instrument absolut necesar, majoritatea solicitând plata printr-un card de credit. În cazul în care nu ai un card de credit sau de debit, companiile care închiriază mașini sau recepția hotelului îți pot cere să lași o anumită garanție în bani lichizi, caz în care este indicat să întrebi ce suma și pe ce perioada se reține, astfel încât să nu rișți să rămâi fără bani pe perioada călătoriei.Dacă ai făcut rezervare la hotel cu cardul, verifică la plecare dacă a fost blocată de către hotel o garanție, cu ce suma și pe ce perioada.

7. Este bine că, de fiecare dată când utilizezi cardul, să te asiguri că ai alături și un act de identitate care să dovedească că eșți posesorul cardului.

8. Verifică dacă există limitări la retragerea de numerar (limita zilnică sau de altă natură). De asemenea, cardul de cumpărături permite retrageri lunare de maxim 40% din limita totală acordată de către banca. 

9. Atunci când doreșți să retragi numerar de la un ATM, asigura-te că:

ATM-ul este instalat în perimetrul unei bănci, în apropierea acesteia, în incinta unei instituții/companii sau într-o zona publică cu trafic 

ATM-ul nu are montate alte dispozitive care să îți atragă atenția, în special în zona în care trebuie să introduci cardulpersoanele străine se află la o distanță care să nu le permită reținerea codului PIN introdus.

Cum procedezi în situații de urgență

1. Ce faci dacă ți se blochează cardul în bancomat? Nu te panica! Apelează gratuit serviciul Raiffeisen Direct *2000, 021 3063007 sau mergi în cea mai apropiată agenție Raiffeisen Bank pentru a sesiza reținerea cardului de către bancomat.

2. Ce faci dacă ți s-a furat cardul sau l-ai pierdut?

În cazul furtului, va trebui să apelezi cât mai rapid serviciul gratuit Raiffeisen Direct

*2000 sau 021 3063007 pentru a solicită blocarea cardului, sau poți merge într-o agenție Raiffeisen Bank unde vei completă un formular pentru blocarea cardului vechi și reemiterea unui card nou.

*2000 

Număr cu tarif normal, apelabil din orice rețea de telefonie mobilă din România.

004 021 306 3007

Număr cu tarif normal, apelabil din orice rețea, din România și din străînătate.

Raiffeisen Direct - Luni - vineri: 8:00 - 22:00; sâmbătă: 9:00 - 17:30

Ana, operatorul virtual Raiffeisen Bank, va oferi infromatii 24/7. Solicitările referitoare la cardurile emise de Raiffeisen Bank și serviciile de Internet Banking vor fi preluate 24/7.

Cum previi situațiile critice

1. Citește cu atenție mesajele din rapoartele de activitate

Acestea pot conține informații importante legate de contul tău, plăți precedente, eventuale restante de plata precum și oferte speciale, puncte Multishop și puncte Vodafone obținute.

2. Protejează PIN-ulNU îți notă codul PIN pe card. În cazul în care vei pierde cardul sau îți va fi furat și nu soliciți în timp util blocarea acestuia, persoană care a intrat în posesia cardului îți va putea accesa contul fără a întâmpină nicio dificultate! Dacă vrei totuși să notezi codul PIN asigura-te că nu ții codul în același loc cu cardul de credit.

3. Consulta periodic site-ul Raiffeisen Bank pentru informații legate de cardul tău.

4. Apelează numerele de telefon suport

Apelează *2000 sau 021 3063007 dacă ai nevoie de orice fel de informație. De asemenea, poți găși pe spatele cardului tău numărul de telefon de care ai nevoie în orice situație legată de plăți, contul tău, rambursări, servicii atașate, asigurări etc.

*2000 

Număr cu tarif normal, apelabil din orice rețea de telefonie mobilă din România.

004 021 306 3007

Număr cu tarif normal, apelabil din orice rețea, din România și din străînătate.

Raiffeisen Direct - Luni - vineri: 8:00 - 22:00; sâmbătă: 9:00 - 17:30

Ana, operatorul virtual Raiffeisen Bank, va oferi infromatii 24/7. Solicitările referitoare la cardurile emise de Raiffeisen Bank și serviciile de Internet Banking vor fi preluate 24/7.

5. Ia în considerare situațiile limitative în cazul utilizării bancomatelor:

nu ai disponibil în cont sau ai retras deja suma maximă permisă lunar (40% din limita)există o limita aferentă cardului de retragere numerar, pentru o anumită unitate de timp (zilnică, lunară etc)există o limitare a ATM-ului legată de suma maximă care poate fi retrasă la o tranzacțieATM-ul este indisponibil (nu mai are bani sau este nefuncțional temporar) caz în care va trebui să mergi la un alt bancomat.

În sprijinul tău

Call center

Operatorii noștrii îți stau la dispoziție la *2000 sau 004 021 306 3007

Formular înlocuire card

Vino în orice agenție Raiffeisen Bank și completează formularul ”Cerere de înlocuire a cardului sau a codului PIN”.