Skip to main content

Asistenta sociala

Investitiile pe termen lung in comunitate sunt singurele care pot aduce rezultate si care pot imbunatati vizibil vietile celor aflati in dificultate. Prin implicarea angajatilor si a resurselor financiare, de timp si de abilitati specifice au fost sustinute proiecte de educatie, sanatate si integrare socio-economica pentru cei mai defavorizati.

United Way - Investitii pe termen lung in comunitate

Raiffeisen deruleaza o campanie de strangere de fonduri in care donatiile angajatilor sunt dublate de banca. Acest parteneriat demonstreaza ca investitiile pe termen lung in comunitate sunt singurele care pot aduce rezultate si care pot imbunatati vizibil vietile celor aflati in dificultate. Prin implicarea angajatilor si a resurselor financiare, de timp si de abilitati specifice au fost sustinute proiecte de educatie, sanatate si integrare socio-economica pentru cei mai defavorizati. Angajatii bancii s-au implicat in actiuni de voluntariat participand in procesul de selectie, evaluare si monitorizare a proiectelor care au primit finantare, organizarea evenimentelor caritabile si in programele Tutorat si Mentorat. De altfel, angajatii Raiffeisen Bank reprezinta cel mai mare grup de voluntari ai UnitedWay, aproximativ un sfert din cei 900 - numarul total de voluntari care s-au implicat in 2014 in proiectele United Way. Raiffeisen Bank a primit „Platinum Award” decernat de Fundatia United Way pentru cea mai mare contributie a unei companii: peste 100.000 euro (50% fiind donatiile angajatilor).

Fiecare copil in gradinita - Programe de educatie timpurie

Programele de educatie timpurie sunt importante pentru a rupe cercul saraciei familiilor nevoiase in care traiesc peste 120.000 de copii de varsta prescolara din Romania. In 2014, 1500 de copii din 25 de comunitati rurale erau inscrisi in proiectul „Fiecare copil in gradinita” cu o prezenta zilnica la gradinita de 81%. Proiectul propune, pe termen scurt, sa creasca numarul copiilor inscrisi si prezenti zilnic in gradinita si sa determine folosirea mai eficienta a resurselor publice, iar pe termen lung sa schimbe mentalitatile si modelele de comportament pro-educatie. In 2014, Raiffeisen a inceput sa dezvolte aceast parteneriat, care a fost la inceput preponderent material, prin voluntariat. Pentru anul scolar 2014 - 2015, Raiffeisen sprijina prin acest proiect 1.000 de copii saraci din 10 comunitati sa mearga la gradinita in fiecare zi (Brasov - Apata, Augustin, Budila, Comana, Ormenis, Rasnov, Tarlungeni, Vama Buzaului si Covasna - Intorsura Buzaului, Valcele). Raiffeisen finanteaza proiectul OvidiuRo din 2007. 

Habitat for Humanity - Activitati de renovare si constructie de case pentru familii nevoiase

Raiffeisen Bank sustine Habitat for Humanity oferind sprijin in activitatile de renovare si constructie de case pentru familii care locuiesc in conditii saracacioase si improprii cresterii copiilor - renovarea Casei Familia Ene din Cristian, constructia Casei Loredana din Berca si a unui cvadruplex in Ploiesti – prin implicarea angajatilor Raiffeisen Bank ca voluntari. Raiffeisen primeste premiu pentru cea mai dedicata echipa de proiect pentru efortul si implicare angajatilor la constructia unei case pentru o familie nevoiasa in conditii meteorologice nefavorabile. Aceste familii au acum case decente si sanatoase in care isi pot creste copiii in siguranta. Sustinerea Raiffeisen a atras sprijinul altor companii si al autoritatilor locale.

donatie.ro - Platforma de debit direct pentru donatii

Raiffeisen Bank sustine platforma de debit direct pentru donatii, donatie.ro, realizata de Asociatia pentru Relatii Comunitare, cu scopul ca cel putin 10 organizatii neguvernamentale sa foloseasca in mod constant donatiile prin debit direct ca metoda de atragere de fonaduri. Proiectul a presupus training si consultanta pentru organizatii, inclusiv cu traineri cu experienta din afara tarii pentru 20 de organizatii din Romania, prezentari ale metodei de atragere de fonduri prin debit direct catre 30 de organizatii din Romania, debitarea lunara a conturilor donatorilor, rapoarte, deconturi si plati catre organizatii. Peste 5.000 de clienti ai bancilor din Romania doneaza lunar, prin debit direct, catre organizatiile care folosesc aceasta metoda de atragere de fonduri, donatia medie lunara fiind de peste 18 lei. Site-ul www.donatie.ro a avut in 2014 peste 50 000 vizite din care 28 000 vizitatori unici. Sprijinul Raiffeisen a atras si alti sustinatori.