Money Chat primul podcast despre nevoile si povestile financiare ale romanilor
Raiffeisen Bank lanseaza pe platforma Money Bistro un nou format prin care romanii pot invata sa-si gestioneze finantele. Podcastul Money Chat contine 10 povesti adevarate de la romani cu meserii, pasiuni si obiceiuri de viata diferite, toate sub forma unui serial audio, de tip interviu
- 1 din 3 romani ar asculta povesti financiare in format audio, pentru a-si imbunatati modul in care gestioneaza finantele, iar 3 din 5 romani sunt nemultumiti de modul in care isi gestioneaza finantele.
- Cumparaturile sau investitiile facute in momente nepotrivite sunt principalele regrete financiare ale romanilor*
Bucuresti, 16 aprilie 2021
Raiffeisen Bank lanseaza pe platforma Money Bistro un nou format prin care romanii pot invata sa-si gestioneze finantele. Podcastul Money Chat contine 10 povesti adevarate de la romani cu meserii, pasiuni si obiceiuri de viata diferite, toate sub forma unui serial audio, de tip interviu, cu gazda Andreea Remetan. In primul episod Money Chat, ascultatorii vor afla de la Cristian Sporis, vicepresedinte Raiffeisen Bank, cum arata educatia financiara acasa la un bancher. Podcastul Money Chat poate fi ascultat pe cele mai importante platforme de streaming audio disponibile in Romania: Anchor / Spotify / Apple Podcasts / Google Podcasts;
Doar 4 din 10 romani considera ca reusesc sa isi administreze eficient cheltuielile, potrivit rezultatelor sondajului „Provocarile financiare ale romanilor”*, realizat de Reveal Marketing Research pentru Raiffeisen Bank, la sfarsitul anului 2020. Printre greselile financiare frecvente ale romanilor se numara cumparaturile (37%) si investitiile (31%) facute in momente nepotrivite.
Podcastul de educatie financiara Money Chat va aduce in prim plan povestile financiare ale oamenilor cu profesii sau interese diferite – de la bancheri la studenti, pasionati de calatorii sau moda, actori, antreprenori, sau parinti cu copii mici. Andreea Remetan, gazda podcastului Money Chat, va incerca sa afle de la ei in ce relatie sunt cu banii si cum ii gestioneaza, care sunt cele mai importante lectii despre bani invatate de la parinti sau cum isi satisfac capriciile, fara a avea migrene financiare.
„In primii doi ani ai programului Money Bistro am explicat concepte de educatie financiara si am oferit familiilor din Romania sfaturi practice despre cum isi pot imbunatati situatia financiara. In acest an, ne propunem sa punem la dispozitia publicului larg puncte de vedere diverse despre cum poti sa-ti administrezi mai bine bugetul personal sau al familiei. Podcastul Money Chat este un format usor de urmarit de oriunde si oricand”, a spus Corina Vasile, director de Comunicare si Relatii Publice la Raiffeisen Bank.
Potrivit studiului despre obiceiurile financiare ale romanilor, o treime dintre respondenti considera atractiva ideea de a asculta emisiuni sub forma de podcast. Aproape 4 din 10 romani sunt de parere ca un podcast e potrivit si foarte potrivit pentru subiecte ce tin de educatie financiara. Cel mai potrivit moment sau context pentru a asculta un podcast este atunci cand fac diferite treburi prin casa (61%), cand sunt in drum spre munca (26%) sau la volan (24%). De aceea, timpul pe care l-ar aloca romanii pentru a asculta un episod de podcast este intre 40-60 de minute.
Despre Money Bistro, platforma de educatie financiara a Raiffeisen Bank
Money Bistro este platforma de educatie financiara a Raiffeisen Bank destinata tuturor celor care vor sa aiba o viata financiara sanatoasa, un buget lunar cat mai fresh si vor sa afle cum sa-si organizeze cheltuielile. Meniul Money Bistro este format din aperitive financiare despre cum sa-ti organizezi bugetul, sa faci economii, ce credit ti se potriveste sau despre investitii pentru viitor. Afla mai multe despre sanatatea ta financiara pe https://moneybistro.ro/isf/;
Despre Raiffeisen Bank
Raiffeisen Bank are peste 20 de ani de activitate pe piata bancara din Romania si peste 2,2 milioane de clienti, persoane fizice si juridice. Banca are peste 4.900 de angajati, 333 de agentii in toata tara, 720 de ATM-uri, 380 de masini multifunctionale (MFM-uri) si o retea de 24.500 de POS-uri.
*Studiul despre provocarile si obiceiurile financiare ale familiilor din Romania a fost realizat de compania Reveal Marketing Research la solicitarea Raiffeisen Bank, in al doilea an consecutiv, in perioada decembrie 2020-ianuarie 2021, si contine un element calitativ (interviuri in profunzime, cu persoane din mai multe segmente de varsta), cat si unul cantitativ (sondaj in randul romanilor din mediul urban care utilizeaza internetul). Sondajul a fost aplicat pe un esantion de 1000 de persoane, barbati si femei cu varsta intre 18-60 de ani, utilizatori de internet, din mediul urban. Studiul este reprezentativ la nivel national.