Studiu iVOX despre antreprenoriatul la romani
1 din 2 romani din mediul urban ar dori sa devina antreprenor, conform unui studiu realizat de iVOX.
- 70% dintre romani considera ca antreprenoriatul este motorul cresterii economice din tara noastra, potrivit studiului iVOX, realizat in perioada 28 februarie - 07 martie 2019 la nivel national;
- Dintre romanii angajati, mai bine de jumatate (50,6%) ar dori sa devina antreprenori;
- 34% dintre romanii care sunt angajati se gandesc sa isi deschida propria afacere, cu conditia sa obtina finantare de la o banca;
Bucuresti, 12 martie 2019: Potrivit studiului realizat de iVOX la inceputul lunii martie, 70% dintre romani considera ca antreprenoriatul reprezinta motorul cresterii economice. Prin comparatie, activitatea marilor companii este apreciata doar de 2 din 10 romani. Ideea lansarii propriului start-up devine o optiune tot mai prezenta in planurile de viitor ale romanilor. 1 din 2 romani declara ca ar renunta la statutul de angajat, dar considera ca principalul obstacol pentru o afacere la inceput de drum este reprezentat de impredictibilitatea mediului fiscal si de nivelul ridicat al taxelor (74% dintre respondenti).
In contextul in care tot mai multi dintre romani sunt interesati sa intre in lumea antreprenoriatului, Raiffeisen Bank a lansat, de curand, cea de a doua editie a programului factory by RAIFFEISEN BANK, competitie care pune la dispozitia startup-urilor finantari de pana la 50.000 de euro. Astfel, in luna martie, romanii care se gandesc serios la deschiderea propriei afaceri isi pot inscrie ideea in competitie si au sansa de a-si pune planurile in aplicare.
„Rolul programului factory by RAIFFEISEN BANK este de a oferi finantarea necesara antreprenorilor din Romania care au un plan bun de afaceri si perspectiva dezvoltarii lui. Firmele mici, antreprenoriale, reprezinta un pilon important din economia unei tari si, atat noi, ca banca, cat si antreprenorii, avem responsabilitatea de a investi in afaceri care aduc beneficii comunitatilor din care facem parte”, a declarat Raluca Nicolescu, director executiv Aria IMM la Raiffeisen Bank.
Ce tipuri de afaceri ar porni romanii?
Daca ar lua decizia de a porni propriul business, cei mai multi dintre romani, 36,75%, ar alege sa il construiasca de la zero, folosindu-se doar de cunostintele acumulate pana in prezent. Aproape la fel de multi, 33,44%, ar da o sansa propriilor hobby-uri si ar investi in dezvoltarea unei afaceri care sa le puna in valoare competentele dezvoltate. Pe de alta parte, mai putin de 14% dintre romani considera ca, daca ar intra in lumea antreprenoriatului, ar achizitiona o franciza sau ar duce mai departe o afacere de familie.
„Antreprenorii trebuie sa stie ca participarea la un program dedicat finantarii startup-urilor, cum este factory by RAIFFEISEN BANK, le ofera nu doar oportunitati financiare, ci si sansa de a dezbate planul de afaceri cu o echipa de profesionisti. Astfel, antreprenorii vor sti de la inceput, care sunt avantajele, dar si responsabilitatile pe care o eventuala finantare le atrage dupa sine. Prin factory by RAIFFEISEN BANK, ajutam afacerile sa prinda viata, intr-un mod responsabil”, a adaugat Raluca Nicolescu.
Raiffeisen Bank isi propune sa fie alaturi de antreprenori in dezvoltarea lor personala si a afacerilor finantate de banca, prin acces la specialisti din diferite domenii, in functie de nevoile specifice ale clientilor.
Finantarile oferite startup-urilor vor fi acordate de Raiffeisen Bank prin programul COSME, cu garantie de la Fondul European de Investitii. Competitia factory by RAIFFEISEN BANK se defasoara in 3 etape: inscrierea proiectelor (aflata in desfasurare pana pe 31 martie), evaluarea proiectelor de catre o comisie de specialisti (2-21 aprilie), sustinerea propriului proiect (de catre finalisti) in fata unui juriu (3-30 mai). Proiectele finantate prin program vor fi anuntate la 31 mai si celebrate in cadrul Galei Factory, in luna iunie.
Mai multe detalii despre competitie puteti gasi pe www.raiffeisenfactory.ro sau in materialul de prezentare;
Despre Raiffeisen Bank
Raiffeisen Bank are peste 20 de ani de activitate pe piata bancara din Romania, sustine peste 91.000 de companii sa-şi dezvolte afacerile şi este banca pe care au ales-o peste 2 milioane de clienti persoane fizice. Raiffeisen Bank Romania contribuie an de an la dezvoltarea comunitatilor unde activeaza si se implica in proiecte culturale, educative, pentru un stil de viata sanatos, dar si in sprijinirea startup-urilor locale prin programe ca Elevator Lab sau factory by RAIFFEISEN BANK.
La 30 septembrie 2018, banca avea 5.037 de angajati, 425 de agentii in toata tara, o retea de peste 930 de ATM-uri, aproximativ 19.300 de POS-uri si 210 masini multifunctionale.
Despre studiu iVOX:
Esantionul studiului este compus din 1.954 respondenti si reproduce, din punctul de vedere al principalelor caracteristici, structura socio-demografica a populatiei utilizatorilor de Internet din Romania, aşa cum decurge din cercetarea Gallup „Piata serviciilor de acces la Internet”, realizata la cererea ANCOM (Autoritatea pentru Administrare şi Reglementare in Comunicatii). Prin urmare, rezultatele acestui sondaj pot fi extrapolate, cu o minima marja de eroare, populatiei utilizatorilor de Internet din Romania, adulti, studii medii si superioare, din mediul rural sau urban.