Raiffeisen Bank isi schimba pozitionarea de brand printr-o campanie-manifest
Sub semnul „E timpul sa punem responsabilitatea in lumina”, campania este inspirata de concluziile mai multor cercetari.
Bucuresti, 16 februarie 2018 - Raiffeisen Bank isi prezinta astazi noua pozitionare de brand lansata printr-o campanie de comunicare a carei tema centrala este RESPONSABILITATEA. Sub semnul „E timpul sa punem responsabilitatea in lumina”, campania este inspirata de concluziile mai multor cercetari derulate pe parcursul ultimului an, care demonstreaza ca acum, mai mult ca oricand, clientii bancii, dar si romanii, cred ca responsabilitatea ar trebui pusa in valoare: 98% dintre respondenti considera responsabilitatea importanta pentru a avea succes.
”Responsabilitatea a fost mereu una dintre valorile fundamentale care a ghidat activitatea Raiffeisen Bank in cei peste 20 de ani de prezenta pe piata bancara din Romania. Noua pozitionare este rezultatul unui demers de intelegere si prioritizare a factorilor care se regasesc in ADN-ul organizatiei noastre si care sunt compatibili cu valorile in care cred cei mai multi oameni. De aceea, am considerat ca este important sa vorbim mai mult despre responsabilitate, punand in lumina comportamentele responsabile de zi cu zi ale romanilor”, a spus Steven van Groningen, presedinte & CEO Raiffeisen Bank.
Ca urmare a rezultatelor obtinute in urma acestor sondaje, care au explorat atat relatia construita in cei 20 de ani intre banca si clienti, angajati si societate, cat si de la atitudinea romanilor fata de valori fundamentale reunite sub umbrela responsabilitatii, Raiffeisen Bank lanseaza astazi un dialog despre importanta integritatii si a respectului fata de ceilalti.
Ultimul sondaj pe aceasta tema, denumit ”Romania Responsabila”, a fost realizat de Ipsos in perioada 29.01-02.02.2018, pe un esantion reprezentantiv la nivel national de 1088 de respondenti, barbati si femei cu varsta peste 16 ani.
Cei mai multi romani se simt responsabili fata de familie (98%), mediul inconjurator (95%), prieteni (92%) sau persoane care nu se pot ajuta singure (91%). Studiul mai releva ca responsabilitatea se invata acasa: majoritatea romanilor spun ca au invatat ce inseamna sa fii cu adevarat o persoana responsabila de la mama, pe locurile urmatoare fiind tatal - 22% sau profesorul – 5%. Romanii sunt insa constienti ca „cei sapte ani de-acasa” nu sunt de ajuns si cred ca mai multa educatie (75%), experienta unor lideri responsabili (50%) sau exemplul propriu (42%) reprezinta solutii pentru a face ca responsabilitatea sa fie corect valorizata si apreciata de intreaga societate.
In opinia sociologului Barbu Mateescu, „Societatea romaneasca este inca dominata de institutia familiei, ale carei valori sunt transmise timp de generatii la nivel individual, dar care mai are multi pasi de facut pana la construirea coeziunii de grup. Felul in care romanii se raporteaza la responsabilitate confirma ca acum este un moment bun pentru a incepe o dezbatere pe aceasta tema, fata de care demonstram ca avem afinitati individuale puternice.”
Conform studiului “Romania Responsabila”, doar 8% dintre persoanele intervievate cred ca societatea romaneasca este responsabila, dar ca acesta valoare poate fi insusita prin mai multa educatie (75%), prin lideri mai responsabili (50%), dar si daca suntem exemple de responsabilitate noi insine (42%).
Romanii considera ca si companiile, la randul lor, trebuie sa aiba o atitudine responsabila fata de societate. Potrivit lor, o companie responsabila este cea care isi tine promisiunile fata de clienti, angajati si parteneri (56%); isi plateste datoriile la timp (47%) si respecta legile in vigoare (40%). Altminteri, 9 din 10 romani declara ca ar renunta la produsele unei companii care nu da dovada de responsabilitate. Mai mult, respondentii sondajului spun ca si-ar da demisia de la o companie care nu este responsabila fata de angajati (66%), fata de clienti (47%) sau fata de societate (48%).
Noua pozitionare a Raiffeisen Bank marcheaza trecerea de la sloganul ”Reusim impreuna” la ”Banking asa cum trebuie” si reprezinta concluzia unui proces de evaluare atat intern, in randul angajatilor Raiffeisen Bank, cat si extern, in randul clientilor. In urma acestui proces de evaluare, a rezultat ca cea mai importanta caracteristica a brand-ului este responsabilitatea, dorinta de a face lucrurile asa cum trebuie si cu bun simt.
„Cel mai important lucru pe care l-am aflat direct de la clienti: responsabilitatea este definitorie pentru Raiffeisen Bank. Asa ne vad clientii nostri. Mai departe demersul nostru a fost sa intelegem ce ne-a adus aici si ce avem de facut mai departe. Astazi, prin lansarea acestei campanii de comunicare facem un pas important in acest sens”, a adaugat Doris Dezzani, Director Executiv de Marketing la Raiffeisen Bank.
Raiffeisen Bank are peste 20 de ani de activitate in piata bancara din Romania, sustine peste 100.000 de companii sa-si dezvolte afacerile si este banca pe care au ales-o peste 2 milioane de clienti persoane fizice. Contribuie permanent la progresul societatii din care face parte, este un platitor de taxe important si un sprijin pentru proiecte importante din comunitate.
Pentru informatii suplimentare: comunicare.externa@raiffeisen.ro;