Skip to main content
Securitate online carduri

Asistență carduri

Suntem întotdeauna aici pentru tine!

Ai cardul blocat în bancomat? Bancomatul nu îți oferă suma cerută? Ți-ai pierdut cardul sau ți-a fost furat? Vrei să te asiguri că utilizezi cardul în siguranță maximă? Ți-am pregătit un set de sfaturi utile pentru situații speciale legate de cardul tău de debit sau de credit, ca tu să ai acces permanent la banii tăi și să te simți în siguranță când folosești cardurile Raiffeisen Bank.

Cum să utilizezi cardul în siguranță

Pentru a folosi cardul cu tot ce îți poate el oferi și pentru a te asigura că datele personale și de acces sunt în siguranță, este important să urmezi câteva recomandări de utilizare:

1. Evită să tii cardul aproape de surse magnetice puternice sau în vecinătatea imediată a telefonului, deoarece acesta s-ar putea deteriora.
2. Evită să tii cardul aproape de surse de căldură puternice sau la soare. Fiind din plastic, se poate deforma.
3. Nu pune cardul pe suportul magnetic aflat de obicei lângă casele de marcat din magazinele de îmbrăcăminte (utilizat pentru scoaterea alarmelor de îmbrăcăminte).
4. În momentul în care plătești cu un card, urmărește modul în care este utilizat de angajat și cum este trecut doar prin dispozitivul POS aflat la vedere. Atunci când te afli la restaurant (în special când călătorești), este de preferat să menționezi că vei plati cu cardul și să îl înmânezi pentru efectuarea plații doar atunci când este adus dispozitivul POS mobil. În cazul în care nu este disponibil, urmărește modul în care este utilizat cardul.
5. În momentul în care ai primit cardul, asigură-te că primul lucru pe care îl faci este să îl semnezi pe spate. Asigură-te că, atunci când călătorești, cardul are semnătură pe spate. În cazul în care nu îl semnezi, asigură-te că ai asupra ta un act de identitate atunci când îl folosești.
6. Dacă ai făcut o rezervare la hotel cu cardul, verifică la plecare dacă a fost blocată de către hotel o garanție, cu ce sumă și pe ce perioadă.
7. Este bine că, de fiecare dată când utilizezi cardul, să te asiguri că ai alaturi și un act de identitate care să dovedească că ești posesorul cardului. Verifică dacă există limitări la retragerea de numerar (limită zilnică sau de alta natură). De asemenea, cardul de cumpărături permite retrageri lunare de maximum 40% din limita totala acordată de către bancă.
8. Nu îți nota codul PIN pe card. În cazul în care vei pierde cardul sau îți va fi furat și nu ai apucat să soliciți în timp util blocarea acestuia, persoana care a intrat în posesia cardului îți va putea accesa contul fară a întâmpina nicio dificultate! Dacă vrei totuși să notezi codul PIN, poți folosi, de exemplu, telefonul mobil sau un carnețel, însă asigură-te că nu tii carnețelul în același loc cu cardul.
9. Atunci când dorești să retragi numerar de la un ATM, asigură-te că:
- ATM-ul este instalat în perimetrul unei bănci, în apropierea acesteia, în incinta unei instituții/companii sau într-o zona publică cu trafic.
- ATM-ul nu are montate alte dispozitive care să îți atragă atenția, în special în zona în care introduci cardul.
- Persoanele străine se află la o distanță care să nu le permită reținerea codului PIN introdus.
În cazul în care dorești rezervări la hotel sau închirieri de mașini, cardul este un instrument absolut necesar, majoritatea acestora solicitând plata printr-un card de credit. În cazul în care nu ai un card de credit sau de debit, companiile care închiriază mașini sau recepția hotelului îți pot cere să lași o anumită garanție în bani lichizi, caz în care este indicat să întrebi ce sumă și pe ce perioadă va fi reținută aceasta, astfel încât să nu riști să rămâi fără bani pe perioada călătoriei.

Card blocat in bancomat?

Sună gratuit la numerele de mai jos, disponibile 24/7 sau mergi în cea mai apropiată agenție pentru a sesiza blocarea cardului în bancomat.

*2000
număr cu tarif normal, apelabil în orice rețea mobilă din România

004 021 306 3002
număr cu tarif normal, apelabil din orice rețea din România sau din străinătate

Card furat sau pierdut?

Dacă ți-ai pierdut sau ți-a fost furat cardul, nu te îngrijora: poți să-ți blochezi și să-ți reemiti instant orice card direct din aplicația Smart Mobile. Dacă nu deții Smart Mobile, e la fel de simplu, poți alege să apelezi urgent:

*2000 - număr cu tarif normal, apelabil în orice rețea mobilă din România

004 021 306 3002 - număr cu tarif normal, apelabil din orice rețea din România sau din străinătate

Te poate ajuta telefonic și Ana, consultantul virtual Raiffeisen Bank: ea se va putea ocupa de blocarea cardului imediat ce te autentifici telefonic cu CNP și ultimele 4 cifre a unui număr de card activ.

În același timp poți cere blocarea cardului și în orice agenție Raiffeisen, prin completarea formularului “Cerere de înlocuire a cardului sau a codului PIN”.

Bancomatul nu îți oferă suma cerută?

Posibile motive:
- nu ai bani în cont sau ai retras deja suma maximă permisă pe lună (40% din limita de credit, în cazul cardurilor de cumpărături).
- există o limitare a ATM-ului legată de suma maximă care poate fi retrasă la o tranzacție
- ATM-ul este indisponibil (nu mai are bani sau este temporar indisponibil), caz în care încearcă la alt bancomat

Telefoane utile

*2000 - număr cu tarif normal, apelabil în orice rețea mobilă din România

004 021 306 3002 - număr cu tarif normal, apelabil din orice rețea din România sau din străinătate

Ana, consultantul virtual Raiffeisen Bank, va răspunde 24/7